Deze zaterdag spelen de Scouts het spel "THE PHONE". Misschien kennen een aantal dit van jullie van de televisie, maar nu spelen we dit spel op een scoutingmanier. Door middel van verschillende opdrachten (die je krijgt via de telefoon) word/werd je door een bepaalde plaats geleid. In dit geval de hometwon van de Scouts 's Gravenpolder. De opdracht werden gegeven via sms berichten, voor de sms generatie van dit moment moest dit dan ook geen probleem zijn. Het contact onderhileden de Scouts alleen via de telefoon met de centrale die hun de opdrachten gaf. Via een sms bericht werd de opdracht gegeven om naar een bepaalde plaats in het dorp te gaan. Eenmaal deze plaats gevonden te hebben moesten de Scouts een opdracht doen om bij hun vervolgopdracht te komen. Deze opdrachten konden bestaan uit het oplossen van raadsels, rebussen, sudoku's, puzzels. sommen etc. Werd de puzzel opgelost dan kon men op zoek naar de vervolgopdracht, die de Scouts weer naar een andere plaats in het dorp leide. zo kon het gebeuren dat de Scouts via puzzels een telefoonnummer van winkel in 's Gravenpolder moesten achterhalen, via een puzzel een keuze maken uit een A, B, C of D oplossing, in de plaatselijke supermarkt moest een boodschappenlijst compleet worden gemaakt. Waarvan de totaalprijs dan weer moest worden gebruikt bij de vervolgopdracht. Zo hebben de Scouts een mooie route door 's Gravenpolder gelopen en zijn ze aardig wat te weten gekomen over de geschiedenis van het dorp.